Premiul I / Poezie: În ceas târziu de noapte





În ceas târziu de noapte când liniştea coboară
Când cerul plin de stele mi-e leagăn de culori,
Te-aştept, Iisuse, Dulce a nu ştiu cât-a oară
Să vii aici în taină, la mine să cobori.
 
Trimite peste mine, din Duhul Tău putere
Înţelepciune sfântă în ceea ce gândesc,
Şi har ceresc revarsă, şi dulce mângâiere
Desprinde-mă o clipă, de tot ce-i pământesc!
 
Şi-atunci, când iau condeiul s-aştern pe foaia albă
Vreau, doar a Ta frumseţe în versul meu s-adun,
Iar mâine... el să zboare şi ca pe-o floare dalbă
La cât mai multe inimi cu drag aş vrea să-l pun.
 
Prin el, să duc iubire, tărie şi putere
În fiecare casă, la orice muritor,
Să vadă-n el, pe Tine, Cerească Mângâiere
Să simtă-n el mireasmă, de pace, şi de dor.
 
Să storc cu bucurie o lacrimă fierbinte
Din inima de piatră, din sufletul uscat,
Să leg cu el o rană, să mângâi un părinte
Să-ntorc n-apoi acasă pe fiul ce-a plecat!
 
Şi-atunci când îmi vei cere talantul ce şi mie
Mi-ai dat cândva, Iisuse, ca eu să-l înmulţesc,
Să-ţi pot preda nu unul, ci mult mai mulţi de-o mie
Cu bucurie sfântă, la Tronul Tău Ceresc.

Amin.

Autor: Nicu Fasolă

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Locul I / proză: Cea mai frumoasă colindă

Premiul III / Poezie: Zaheu