De pe front... - Mențiune - secțiunea poezie

 CONCURSUL NAȚIONAL DE CREAŢIE LITERARĂ/ESEU ”TRAIAN DORZ” – Ediția a II-a



de Arghire Gabriel

 

Cât de-ntinsă este lupta
ce se dă tot mai în toi
– asta pare-a fi clipita
sitei néghinei... de-altoi.

Ce puțini îmi văd 'nainte,
cât de mulți au dat 'napoi...
Ce-nțelept să iau aminte
să nu-ntorc după gunoi.

Când privesc spre cei din față
îi văd mai din greu luptând
– lacrimi le brăzdează fața,
dar țin steagul sus, răbdând...

Nu mai pot sta în tranșee,
am privit destul de jos
– este ceasul când se cere
să m-arat, dar nu fricos.

Căci sunt încă mulți în stare
să mai plece la război
– de mă lupt fără cruțare
vor veni și ei apoi.

Dar vrăjmașul prinde veste
c-am ieșit să lupt tăios,
c-am aflat o altă sete
ce o ai doar spre Hristos.

Ar dori să mă întoarcă,
dar nu dau un pas 'napoi:
îmi scot sabia din teacă
și-i declar fățiș: „Război!”.

Știu că n-am plecat obraznic,
ca să-nfrunt pe Goliat,
nici de fala lumii dornic,
ci Iubirea m-a legat.

Ea mi-a-ncredințat solie,
Ea mi-a dat puteri s-o țin
– de la mine-atât dorește:
să mă dăruiesc deplin.

Dar e lucru greu acesta,
nu știu dacă l-am ajuns.
Totuși, Ea îmi dă arvuna
unui har de preț nespus.

Ce-am știut mai bun în lume, 
mai dorit, mai scump, mai drag,
de-acum pot să mă tot cheme
– eu privesc în sus, la Steag!

O, Iisuse, te-aș ruga
să m-ajuți să pot lupta
la sfârșit a câștiga
veșnic prețuirea Ta...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Locul I / proză: Cea mai frumoasă colindă

Premiul III / Poezie: Zaheu

Premiul I / Poezie: În ceas târziu de noapte