RUGĂCIUNE - Mențiune - secțiunea Poezie

 CONCURSUL NAȚIONAL DE CREAŢIE LITERARĂ/ESEU ”TRAIAN DORZ” – Ediția a III-a 

https://oasteadomnului.ro/concursul-national-de-creatie-literara-eseu-traian-dorz-editia-a-iii-a/



  
RUGĂCIUNE

 de Prelipcean Angelica – Torino (Italia)


Ridică-mă Iisuse pe braţe de iubire,

Şi du-mă mai spre ceruri, departe de pământ.

Aripile-amorţite se zbat a prăbuşire,

Şi zborul meu spre Tine pe jumătate-i frânt.

 

Coboară ca un murmur petala de lumină,

Sărut de primăvară cu soarele plăcut,

Şi spală-mi Tu aripa de patimi şi de tină,

Ce inima şi viersul mi-l oglindesc durut.

 

Adânci pustiuri negre străbat mergând prin lume,

Cu vuiet şi cu larma de-adânci necurăţii,

Rostesc cu buze arse de dor slăvitu-Ţi nume,

Străină printre toate, eu te aştept să vii.

 

E mult de când spre ceruri mă poticnesc în stele,

Aripa-i obosită, mi-e zborul tot mai greu,

E tot mai grea povara şi lacrimile mele,

Iar lumea-i fără milă şi fără Dumnezeu.

 

Iertare-Ţi cer, iertare, cu lacrimă amară

Că-n zborul meu bezmetic aripile îmi frâng.

Că prea ades păcatul în suflet se strecoară,

Şi nu-l alung Iisuse, şi-adesea nu mi-l plâng.

 

Iertare-Ţi cer când vorba mi-e aspră şi tăioasă,

Privirea prea-ngheţată şi-n suflet e prea frig.

Iertare pentru pilda ce nu-i mereu frumoasă,

Şi pentru nerăbdarea ce prea ades mi-o strig.

 

Iertare-Ţi cer de toate şi rogu-Te fierbinte,

Priveşte spre altarul pe care ochii ard,

Căci pentru Tine Doamne, chiar fără de cuvinte

Cântările căinţei sunt lacrime de nard.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Locul I / proză: Cea mai frumoasă colindă

Premiul III / Poezie: Zaheu

Premiul I / Poezie: În ceas târziu de noapte