Premiul III / Poezie: Zaheu

 


CONCURSUL NAȚIONAL DE CREAŢIE LITERARĂ / ESEU ”TRAIAN DORZ” – Ediția a V-a – 2023

Mi-am dorit să fiu mare-n ochii lumii
și m-am trezit târându-mi sufletul
lipit de lucruri trecătoare,
prin birouri,
peste covoare persane,
prin bălți de batjocură și cuvinte lingușitoare,
prin celula
singurătății mele,
tapetată cu valute internaționale...
 
De aceea,
caut un dud!
 
Unul mic,
crescut anapoda,
să mă pot urca-n el în genunchi,
dar suficient de puternic
ca să-mi suporte rușinea –
 
și suficient de mare,
ca urcând pe el, să pot privi
dincolo de pădurea de coate și picioare,
dincolo de sufletele goale
și de existența-mi dezgustătoare.
 
Caut un dud
cât o scară –
pe care
Viața
coboară.

Autor: ESZTER JÁRFÁS-FEHÉR / HĂRȚĂU, jud. Mureș

 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Locul I / proză: Cea mai frumoasă colindă

Premiul I / Poezie: În ceas târziu de noapte